„Śniegu już nigdy nie będzie” wymieniany jako faworyt do oscarowej nominacji!

Prestiżowe magazyny wskazują dzieło Małgorzaty Szumowskiej i Michała Englerta obok najlepszych produkcji roku

Polski kandydat do Oscara rozchwytywany zagranicą

W sierpniu Komisja Oscarowa powołana przez dyrektora PISF Radosława Śmigulskiego zdecydowała, że „Śniegu już nigdy nie będzie” zostanie reprezentantem Polski w wyścigu po Oscary w kategorii Najlepszy Pełnometrażowy Film Międzynarodowy. Chociaż Amerykańska Akademia Filmowa nie ogłosiła jeszcze skróconej listy filmów, które będą miały szansę na złotą statuetkę, to międzynarodowe media już mają swoje pierwsze prognozy. Zdaniem prestiżowego magazynu Variety film Szumowskiej i Englerta to pewniak w walce o oscarowe nominacje. Nie inaczej prognozuje The Hollywood Reporter, który film Małgorzaty Szumowskiej i Michała Englerta stawia obok takich tytułów jak „Ammonite” (wyczekiwany dramat z Kate Winslet i Saoirsą Ronan) czy „Nomadland” (tegoroczny Złoty Lew w Wenecji).

Światowa premiera „Śniegu już nigdy nie będzie” odbyła się Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji, gdzie produkcja zebrała entuzjastyczne recenzje i spotkała się z bardzo dobrym odbiorem widowni. Międzynarodowe media podkreślały hipnotyzującą stronę wizualną filmu i sensualną magię wyzierającą z dzieła polskiego duetu. Wenecja otworzyła nam pięknie drogę na świat, z którego spływają zaproszenia na kolejne festiwale, już nazbierało się ich kilkadziesiąt, oraz, co równie ważne, dystrybutorzy zwrócili uwagę na nasz film i prowadzimy negocjacje odnośnie sprzedaży praw do rozpowszechniania filmu – mówi Mariusz Włodarski, producent „Śniegu już nigdy nie będzie”.

Obraz zawierający osoba, budynek, mężczyzna, stojące

Opis wygenerowany automatycznie

„Tytułowy śnieg może się wieloznacznie kojarzyć – chociażby ze śmiertelnym żywiołem albo poczuciem bezpieczeństwa, baśniowym powrotem do krainy dzieciństwa. Choć dziś zapewne najbardziej kojarzy się ze zniszczeniem, jakie człowiek wywołał w eko klimacie ziemi, doprowadzając do zmian, przez które śnieg widuje się coraz rzadziej.  Bohaterowie naszego filmu, w większości skupieni na własnym, małym, wygodnym świecie, zbyt dużo o tym nie rozmyślają, jednak nie wiedząc czemu zmagają się z poczuciem jakiejś wewnętrznej, duchowej pustki i niezrozumiała tęsknotą za czymś nieokreślonym. Są to różne tęsknoty, za bliskością, dotykiem, seksem, zrozumieniem, wolnością. Są bogaci, syci od strony materialnej, ale głodni duchowo, choć w sposób zupełnie nieuświadomiony. Ich fantazje ogniskują się w jednym – obcym przybyszu, w którym przeglądają się jak w lustrze. On przynosi im wytchnienie. Trudno powiedzieć czy to iluzoryczne, czy prawdziwe doświadczenie, tak jak trudno czasem odróżnić nam własną projekcję od rzeczywistości. Czy magiczny las, do którego przenosi ich przybysz, jest tylko wytworem ich lęków i pragnień, czy istnieje naprawdę. Film nasz, mamy nadzieję, skrywa jakąś tajemnicę, chcieliśmy pobudzić widzów do głębszej refleksji na temat kondycji współczesnego Europejczyka. Zagrać na indywidualnych skojarzeniach, nienachalnie zadać parę pytań, bez tezy i z humorem” – Małgorzata Szumowska i Michał Englert

Pewnego mglistego poranka w mieście pojawia się ON – atrakcyjny mężczyzna z prawdziwego, egzotycznego wschodu. Żenia, bo tak brzmi jego imię, ma dar. Jego ręce leczą, a oczy zaglądają w dusze samotnych kobiet. Mężczyzna zatrudnia się jako masażysta na bogatym osiedlu pod miastem. Pracując dla ludzi odgrodzonych murem od 'gorszego' świata, poznaje ich historie i osobiste dramaty. Wkrótce niezwykłe zdolności Żeni odmienią życie każdego z nich. W filmie występują: ukraińsko-angielski aktor Alec Utgoff („Stranger Things”, „Mission: Impossible – Rogue Nation”) oraz Maja Ostaszewska, Agata Kulesza, Weronika Rosati, Katarzyna Figura, Andrzej Chyra, Łukasz Simlat i Krzysztof Czeczot.

Hipnotyzujące doświadczenie wizualne, które pobudza wszystkie zmysły

The Playlist

Szczyt kariery Szumowskiej

Ponętna, klimatyczna opowieść

Variety

Przesunął granicę

Magiczny

The Hollywood Reporter

Poetycki, sugestywny

Reżyserzy z łatwością lawirują między gatunkami

Cadena SER

Satyra niczym z „Edwarda Nożycorękiego”

Screendaily

Magia i nostalgia

La Croix

Jeden z ciekawszych obrazów weneckiego konkursu

Filmweb

Kino, które wymyka się definicjom

Beata Kwiatkowska, Program Drugi Polskiego Radia

Jeden z najbardziej interesujących filmów duetu Szumowska – Englert

Daria Porycka, PAP

Nie mogę przestać o nim myśleć

Manori Ravindram

Piękna, niesamowita, figlarna polska satyra

Guy Lodge

Źródło: materiały prasowe


Brak ocen
Prosimy zaczekać ...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

Dodaj komentarz