Jesteś wielbicielem arthouse?owego kina? Chcesz odkrywać nowe, odważne filmy zaraz po festiwalowych premierach i zadecydować, który z nich trafi do kin?
Scope100 to to druga edycja przedsięwzięcia zainicjowanego w 2014 roku. Dzięki widzom Scope50 na polskie ekrany trafiły w tym roku filmy "Magical Girl" i "Party Girl".
Scope100 to projekt online stworzony przez Gutek Film z myślą o widzach, dla których kino jest życiową pasją, przeznaczony dla ludzi z całej Polski w różnym wieku, z różnym wykształceniem.
Na podstawie nadesłanych zgłoszeń zostanie wybranych stu widzów. Uzyskają oni darmowy dostęp poprzez internetową platformę VoD do 10 nowych europejskich filmów, pokazanych w ostatnim roku na światowych festiwalach filmowych. Będą to odważne, wyraziste i ambitne produkcje, które nie trafiły jeszcze ani do kin, ani nie zostały zakupione przez polskich dystrybutorów. Zazwyczaj to dystrybutorzy decydują o tym, co trafi na ekrany kin, ale w projekcie Scope100 decyzja będzie należała do samych widzów.
W drugiej części projektu Scope100 ? po wybraniu przez widzów zwycięskiego filmu ?uczestnicy zostaną zaproszeni do współpracy przy jego promocji. Będą współdecydowali o polskim tytule, plakacie, zwiastunie oraz hasłach reklamowych. Najbardziej aktywni spośród z nich, którzy włączą się w lokalną promocję zwycięskiego filmu, zostaną wyróżnieni filmowymi nagrodami m. in. akredytacjami na festiwal T-Mobile Nowe Horyzonty.
[youtube height="HEIGHT" width="WIDTH"]https://www.youtube.com/watch?v=aUHMFNy_4RU[/youtube]
Jedynymi wymogami by wziąć udział w naborze jest znajomość języka angielskiego, pozwalająca na oglądanie filmów w oryginalnej wersji z angielskimi napisami, a także posiadanie szybkiego łącza internetowego, umożliwiającego streaming filmu.
Wystarczy do 20 listopada wypełnić kwestionariusz znajdujący się na stronie www.gutekfilm.pl/scope100
Źródło: materiały prasowe