Prasa o filmie CO JEST GRANE, DAVIS?

"Nowy, fantastyczny film Joela i Ethana Coenów należy do tych wyjątkowych osiągnięć, które przebijają się przez kinematograficzny szum." NY Times "To jeden z najlepszych filmów Coenów; tajemniczy, rozkoszny i nie można mu się oprzeć." The Telegraph "Znakomita filmowa robota. Kolejny olśniewający i wyjątkowy film w coenowskim kanonie." Hollywood Reporter "Coenowie grają do własnych nut." Rolling Stone "Świetny film dwóch mistrzów amerykańskiego kina." Variety "Bracia Coen to dwaj najlepsi filmowcy na tej planecie." Sunday Times "Widzowie właśnie usłyszeli głośny i wyraźny huk: to bracia Coen trafiają w dziesiątkę. Filmem, który niczym gorąca kawa, pozostawia w ustach ostry posmak, nie dający się z niczym innym porównać." The Guardian "Arcydzieło wystylizowane niemal do perfekcji. W czasie seansu znakomita rozrywka, która z perspektywy czasu zmienia się w traktat filozoficzny." Daily Telegraph "Oscar Isaac stworzył znakomitą kreację. Widzowie w Cannes pokładali się ze śmiechu na tym filmie, co prawda kameralnym, lecz o perfekcyjnej strukturze." The Times "Najbardziej imponująca w tym filmie jest niezwykła wprawa, z jaką Coenowie łączą elementy komediowe, muzyczne i rodem z ponurego filmu noir." The Independent "Oto pięknie nakręcona podróż donikąd. Klasyczny Ethan i Joel ukazujący kolejny urywek rzeczywistości." Evening Standard "W równych proporcjach zabawny i przejmujący, ze znakomitą pierwszoplanową kreacją Oscara Isaaca." Mail on Sunday "Ten melancholijny i zabawny, a jednocześnie dziwaczny i wzruszający film, należy do najlepszych w kanonie braci Coen." Total Film "Nowy film braci Coen jest błyskotliwy, mroczny i cudowny. Doskonale obsadzeni dwaj chłopcy z ?Dziewczyn?." The Observer "Coenowie zaserwowali nam melancholijną, czasem okrutną, nierzadko komiczną i swobodnie traktującą fakty wersję historii muzyki. To obraz alternatywnej rzeczywistości kulturowej, który być może przybliża nam prawdę bardziej niż fakty." Time OutTime Out "Bywają filmy tak doskonale skończone i wciągające, że widz pogrążą się w nich bez reszty. Pomimo iż wyciszony, ?Co jest grane, Davis?? jest równie głęboki jak każdy inny film Coenów." Film4com "To jeden z najlepszych obrazów ? nazwijmy rzecz po imieniu ? dwóch amerykańskich filmowców, którzy od ćwierćwiecza nie mają sobie równych pod względem kreatywności, wszechstronności i serwowanej dawki wrażeń." NY Post "Ta kreacja uczyni z Isaaca gwiazdę, choć to nie jedyny jasny punkt obsady ? Justin Timberlake jest świetny, zwłaszcza podczas scen muzycznych." What Culture "Idealnie zawieszony pomiędzy nostalgią za uwielbianą epoką (?) i dyskretnym, inteligentnym cynizmem." The New Yorker "To ekscentryczny, wciągający film, który podszywa się pod kino drogi, z zabawnymi momentami i fabułą raczej refleksyjną niż dramatyczną." Elle "Nowy film Coenów jest wybornie napisany, wyśmienicie zagrany, olśniewająco sfilmowany." The Guardian "Jednocześnie zabawny i poruszający, zwłaszcza znakomita kreacja Oscara Isaaca." Screen Daily "Zuchwale odważna i emocjonująca podróż przez nocne kluby muzyczne Nowego Jorku." Variety "Zniewalający i wspaniali bohaterowie z czarnym poczuciem humoru." Hollywood Reporter "To jeden z najlepszych filmów Coenów." Total Film "Najnowszy film braci Coen dorównuje ich największym dokonaniom, stanowiąc niemal perfekcyjne połączenie zjadliwego, satyrycznego humoru i emocjonalnej głębi." The Atlantic "Wspaniały i niespodziewanie wzruszający film." Village Voice "Jeden z najlepszych i najbardziej stonowanych filmów o przeżywaniu straty." Film.com "Nadzwyczajny film braci Coen to niemal sztuczka prestidigatorska, w której magię widzowie skłonni są uwierzyć. To oda do ducha artyzmu, równie bezkompromisowego jak zagubiony geniusz, którego losy obrazuje." Bloomberg News "W interpretacji Oscara Isaaca, wymowny i zagubiony Llewyn Davis to być może jeden z najbardziej barwnych i złożonych bohaterów, którzy narodzili się w wyobraźni braci Coen od czasu Marge Gunderson." Slant Magazine ?Co jest grane, Davis?? to cichy triumf kina." Hey U Guys "Dzięki pierwszorzędnej kreacji Oscara Isaaca, po raz kolejny bracia Coen przeprowadzili imponująco subtelną analizę postaci." Screen International ?Co jest grane, Davis??, oda do sztuki dla sztuki samej w sobie, jest najbardziej niewinnym filmem w karierze Coenów, co w ich przypadku stanowi osiągnięcie wręcz rewolucyjne." Indie Wire "Film jest równie przemyślany i poruszający jak inne filmy z epoki tego reżyserskiego duetu i bynajmniej nie zaszkodzi mu opinia filmu stonowanego i pełnego uroku." What Culture "Film jest dopracowany niemal z miłością, angażuje od pierwszej sceny, a chwilami bywa wręcz natchniony." Entertainment Weekly "I znów Coenowie najwyższej próby: enigmatyczni, porywający, zniewalający." Daily Telegraph "Coenowie odzyskali pozycję amerykańskich filmowców swojego pokolenia, na których widz się nigdy nie zawiedzie. Film jest zabawny, gdy jest smutny i poważny, gdy ma być beztroski." Irish Times "Głęboko satysfakcjonujący, jeden z najlepszych filmów braci Coen." The Guardian "Carey Mulligan w jednej ze swoich najlepszych ról, jako Jean, zgorzkniała i pyskata dziewczyna Jima (Justin Timberlake), żałująca gorzko swojego związku z Llewynem. John Goodman jawi się w najbardziej diabolicznej roli swojej kariery ? to oczywiste, przecież mamy do czynienia z filmem Coenów! - jako nie stroniący od używek muzyk jazzowy o mrocznym sercu, który wyrusza w coraz bardziej alegoryczną podróż z Llewynem i niemym poetą bitnikiem, granym przez Garretta Hedlunda. Film zatacza pełne koło i kończy się niemal w punkcie wyjścia. I choć często satyryczny, a czasem bezwzględny, ?Co jest grane, Davis?? został nakręcony z tak pieszczotliwą starannością, że nigdy nie wydaje się okrutny (nawet jeśli Llewyn taki bywa). Mamy tu kota, który wymyka się śmierci. Nie mogę się doczekać, aż znów go zobaczę." Salon "Największą atrakcją filmu jest fenomenalna rola Oscara Isaaca." Wall Street Journal  


Brak ocen
Prosimy zaczekać ...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

Dodaj komentarz