Międzynarodowi krytycy pod wrażeniem „Body/ciało” Małgorzaty Szumowskiej

?Fantastyczny?, ?poruszający?, ?wybitny?, ?najbardziej udany film reżyserki? ? międzynarodowi krytycy pod wrażeniem ?BODY/CIAŁO? Małgorzaty Szumowskiej, po światowej premierze filmu w ramach Konkursu Głównego 65. MFF Berlinale.

9 stycznia w ramach Konkursu Głównego 65. MFF Berlinale miała miejsce światowa premiera ?BODY/CIAŁO? ? najnowszego filmu Małgorzaty Szumowskiej, autorki głośnych i wielokrotnie nagrodzonych na świecie ?33 scen z życia?, ?Sponsoringu? i ?W imię??. Ze względu na duże zainteresowanie polską produkcją jej pokaz prasowy odbył się równolegle w dwóch kinach. ?Fantastyczny?, ?poruszający?, ?wybitny?, ?najbardziej udany film reżyserki? ? pisali po seansie recenzenci z kraju i zagranicy.

Najszybciej na pokaz ?BODY/CIAŁO? Szumowskiej zareagował wczoraj Twitter. ?Śmiały, nieprzewidywalny, poruszający, intensywny? ? tak na swoim profilu ocenił film Karel Och, dyrektor artystyczny festiwalu w Karlowych Warach. ?Ta opowieść o życiu i śmierci momentami przypomina wczesne obrazy Krzysztofa Kieślowskiego" ? donosił ceniony brytyjski krytyk Peter Yeung. A kolejne, pojawiające się w sieci publikacje nie pozostawiały złudzeń, że mamy do czynienia z ?najlepszym, najbardziej spełnionym filmem Małgorzaty Szumowskiej? (?Newsweek?), która wyrasta na jedną z ważniejszych europejskich autorek? (?Polityka?).

?To najbardziej udany film w karierze Małgorzaty Szumowskiej? ? pisze Jakub Popielecki. ? ?Prawdziwe ciary na prawdziwym ciele?. Z recenzentem Filmwebu zgadza się Anna Tatarska. ?To jak dotąd najbardziej udany film reżyserki? ? podkreślała w relacji dla Onetu, wskazując na to, że w nieodzowny dla siebie psychologizm Szumowska ?wpuszcza też sporą dawkę humoru sytuacyjnego?. W tym samym duchu wypowiedział się największy niemiecki dziennik opiniotwórczy ?Sueddeutsche Zeitung", nazywając obraz ?bardzo surową czarną komedią", która ukazuje komiczne strony nieszczęść. Podobne sądy znajdziemy w ?Variety?, którego recenzent nazywa ?BODY/CIAŁO?: ?mroczną komedią, która ? stawiając pytanie o sens życia i śmierci ? wiedzie do optymistycznego finału, wywołując uśmiech i rozbawienie widza.?

Prestiżowe ?Screen Daily?, podobnie jak Peter Yeung, odnajduje w ?BODY/CIAŁO? podobieństwa do twórczości Kieślowskiego i podobne mu poczucie humoru. Zwraca uwagę na ?wspaniałą scenę otwierającą? i ?zapadające w pamięć sylwetki bohaterów na czele z postacią graną przez polskiego weterana ? Janusza Gajosa?. Wątek ten pojawia się również w ?Hollywood Reporter?, który pisze o ?świetnych występach trójki głównych aktorów? i komplementuje ?kreację obiecującej debiutantki ? Justyny Suwały?.

Z zagranicznymi recenzentami zgadza się Anna Tatarska. ?Można odnieść wrażenie, że każdy z aktorów dostał tu nareszcie rolę skrojoną dla siebie, a nie ofertę kopiowania funkcjonującego w Polsce wizerunku. Ostaszewska tworzy postać balansującą na granicy absurdu, przezabawną, ale też przejmująco ciepłą i wzruszającą. Lakoniczny Gajos w konfrontacji z ekranową córką powszednieje, odsłaniając jednocześnie swobodę, spontaniczność. Wszystkich bohaterów, nakreślonych delikatnie, ale z niezwykłą precyzją (warto zwrócić uwagę na język, jakim się posługują) łączy doskonała ?chemia?.?

?Najmocniejszym punktem filmu ? oprócz czarnego humoru i roboty operatorskiej na najwyższym poziomie ? są zaskakujące kreacje aktorskie Janusza Gajosa i Mai Ostaszewskiej, dla której był pisany scenariusz. To wyżyny aktorstwa, ale ekranowa metamorfoza Mai, która gra tragikomiczną nawiedzoną psychoterapeutkę uważającą się za medium, po prostu rozkłada na łopatki? ? podsumowuje w ?Polityce? Janusz Wróblewski.

[youtube height="HEIGHT" width="WIDTH"]https://www.youtube.com/watch?v=MekWbHec3Gs[/youtube]

"Body/ciało" w kinach od 6 marca

Źródło: materiały prasowe


Brak ocen
Prosimy zaczekać ...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

Dodaj komentarz