Heineken wykonał pierwsze selfie z kosmosu.

Dla uczczenia współpracy z kultową marką filmów o Jamesie Bondzie, Heineken właśnie opublikował pierwsze na świecie selfie z kosmosu, wykonane przez satelitę krążącą na orbicie okołoziemskiej. Zdjęcie zrobiono ponad 200 specjalnym gościom z całego świata, w tym z Polski, podczas unikalnego eventu ?Spyfie?, który miał miejsce na Zaporze Hoovera w okolicach Las Vegas.

Spyfie, czyli selfie godne szpiega Jej Królewskiej Mości, to kulminacyjny punkt międzynarodowej kampanii marketingowej marki Heineken. Jedną z jej składowych elementów był casting do pierwszego selfie z kosmosu, przeprowadzony za pośrednictwem portalu Instagram na całym świecie.

Aby zrealizować to przedsięwzięcie, marka nawiązała współpracę z UrtheCast ? firmą specjalizującą się w wykonywaniu zdjęć powierzchni Ziemi w technologii Ultra HD. Spyfie zrobiono przy użyciu aparatu zainstalowanego na satelicie Deimos-2, przy pomocy kamery Iris w technologii ultra HD, ulokowanej na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Orbitująca na wysokości 600km nad ziemią, satelita Deimos-2 wykonała przybliżenie na wybraną lokalizację i zrobiła spektakularne zdjęcie z kosmosu. To ujęcie zostało potem przetworzone tak, aby uzyskać maksymalne zbliżenie na każdego z uczestników.

W wydarzeniu udział brało ponad 200 szczęśliwców, w tym m.in.: zwycięzcy castingu, partnerzy, zaproszeni goście specjalni oraz przedstawiciele mediów z całego świata. Z Polski w wydarzeniu uczestniczyli goście wybrani w ramach castingu. Ponadto, do udziału w wyprawie Spyfie, Heineken zaprosił również Natalię Siwiec ? modelkę i celebrytkę, która urodą dorównuje nie jednej dziewczynie Bonda oraz youtuberów: szarmanckiego niczym sam James Bond ? Karola Paciorka oraz Marka Hoffmanna, znanego jako AdBuster, któremu żadna akcja marketingowa i reklamowa nie umknie uwadze, zwłaszcza tak spektakularna jak Spyfie. Każdy uczestnik wyprawy miał niepowtarzalną możliwość opublikowania swojego selfie z kosmosu na własnych kanałach społecznościowych, jako jedynej w swoim rodzaju pamiątki z wydarzenia Spyfie.

? Celem kampanii związanej z filmem "Spectre" było zaproszenie każdego z nas do skosztowania ekscytującego świata Jamesa Bonda. Cieszymy się, że właśnie to osiągnęliśmy. ? tłumaczy dyrektor Global Heineken Sponsorship, Hans Erik Tuijt ? Ta misja przyświecała wszystkim podjętym przez nas działaniom: udostępniliśmy fanom niepublikowane wcześniej materiały z planu zdjęciowego Spectre za pomocą butelek z limitowanej Bondowej serii, na Facebooku opublikowaliśmy reklamę z Danielem Craigiem zanim trafiła na mały ekran, a punktem kulminacyjnym był właśnie unikalny event Spyfie. Ta kampania będzie naszym nowym punktem odniesienia dla naszych kolejnych globalnych akcji promocyjnych. ? dodaje Tuijt.

? Nic podobnego na taką skalę nie było wcześniej dokonane, dlatego kiedy przedstawiciele Heinekena opowiedzieli nam o pomyśle na selfie z kosmosu, byliśmy zachwyceni możliwością udostępniania naszej technologii do tworzenia tego kawałka historii. ? tłumaczy Scott Larson, CEO UrtheCast,? Wydarzenia takie jak Spyfie prezentują możliwości satelity Demois-2 w naprawdę wyjątkowy sposób. Uwydatniają też, co potrafią nasze kamery w połączeniu z technologiami internetowymi oraz to, jak możemy ich używać do kreatywnej współpracy wyznaczającej nowe trendy.

"Spectre" to 24. film o przygodach Jamesa Bonda, który jest wynikiem współpracy Albert R. Broccoli?s EON Productions, Metro-Goldwyn-Mayer Studios oraz Sony Pictures Entertainment. Światową premierę miał 26. października w Wielkiej Brytanii, a na ekranach polskich kin pojawi się 6 listopada. Produkcja już osiąga ogromny sukces kasowy na prawie każdej szerokości geograficznej, w której miała swoją premierę. W Wielkiej Brytanii Spectre pobił rekord frekwencji podczas premiery oraz zdobył największy tygodniowy przychód kasowy w historii brytyjskiej kinematografii.

Współpraca Heinekena ze światem filmów Jamesa Bonda obejmuje już siedem filmów ? od "Jutro nie umiera nigdy" z 1997 roku po najnowszy "Spectre".

Źródło: materiały prasowe


Brak ocen
Prosimy zaczekać ...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

Dodaj komentarz